Január elsejétől az Elektronikus Kérelmi Rendszerben (EKR) bevezették az ügyfélkapus azonosítást.
A Magyar Labdarúgó Szövetség az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint a kapcsolódó jogszabályok előírásainak történő megfelelése céljából 2020. január 1. napjától az Elektronikus Kérelmi Rendszerben (EKR) bevezette az ügyfélkapus azonosítást.
A fentebb említett rendelet alapján minden természetes személyt azonosítani szükséges a törvény által elismert szolgáltatással, melynek megfelelően a sportszervezet képviseletében eljáró ügyintézőnek, aki valamilyen formában használja az EKR-t (annak, aki csak az SFP-t, vagy csak az adatokat tölti ki, valamint annak is, aki csak azért lépett be eddig, hogy elektronikus aláírásával hitelesítsen egy beküldésre váró dokumentumot, továbbá a közreműködőknek is), ügyfélkapu hozzáférést, vagy azonosítási tanúsítvánnyal ellátott elektronikus személyazonosító igazolványt (eSZIG) szükséges igényelnie, amennyiben még nem rendelkezik velük. Korábban a rendszerben a sportszervezethez kötött felhasználónév-jelszó alapú azonosítás működött, így aki ismeri ezt, az be tud lépni és el tud járni a tagszervezet képviseletében, az új bejelentkezési metódussal viszont kiszorítható a visszaélések lehetősége, és az ügyintézés pontos nyilvántartásba kerül.
Az új eljárás első lépései összetettek, de nem bonyolultak, napi alkalmazásuk pedig nem igényel több időt, mint a korábbi folyamat.
Ezeken felül a jogszabály alapján minden sportszervezetnek – mint gazdálkodó szervnek – rendelkeznie kell cégkapuval is. Ez valósítja meg a jogszabály szerinti biztonságos kézbesítési szolgáltatást, amely garantálni fogja a sportszervezet részére/részéről történő dokumentumküldés és -fogadás során a hiteles dokumentum-feladást és -letöltést (-átvételt), nem átvett dokumentum esetén pedig a meghiúsulási igazolást. Amennyiben nem ismerik ezt a felületet, javasoljuk, hogy kérdezzék meg könyvelőjüket, TAO ügyintézőjüket!
Az EKR-ben meglévő dokumentumtár megmarad, viszont csak akkor lehet majd letölteni egy dokumentumot, amennyiben a cégkapun keresztül átvételre került a küldött dokumentum, vagy a kézbesítési vélelem beállt.
A törvényi tájékoztató és a cégkapun belül történő lépések pontos leírását csatoltuk.